LDN Rybitví

Fulltextové vyhledávání 2.0

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Drobečková navigace

Úvod > Pro příbuzné > Informace pro rodinné příslušníky

Informace pro rodinné příslušníky

  • Doba hospitalizace pacienta v LDN se odvíjí od zdravotního stavu, pominou-li zdravotní důvody hospitalizace, lékař rozhodne o propuštění. Rodina pacienta je informována cca 10-14 dní před plánovaným datem propuštění. Je nutné myslet na fakt, že doba hospitalizace v LDN Rybitví nemusí pokrýt čekací lhůtu do pobytových zařízení sociálních služeb
  • Je dobré již od prvopočátku hospitalizace spolupracovat se zdravotně sociálními pracovnicemi LDN Rybitví. Ochotně poskytnou potřebné informace, popř. pomohou s vyplněním žádostí o příspěvky či do domovů pro seniory. Pracovní doba zdravotně sociálních pracovnic je od pondělí do čtvrtka (7:00-15:30 hodin). Jednání se zdravotně sociálními pracovnicemi je nutné předem telefonicky (+420 466 680 126, +420 774 909 078) či osobně domluvit
  • Návštěvní hodiny v LDN Rybitví jsou od Po – Ne od 10:00 do 18:00 hodin
  • Informace o zdravotním stavu podává ošetřující lékař ve všedních dnech od 10:00 do 15:00 hodin, a to pouze osobě, která je pacientem uvedená v dokumentaci, pokud nebyl určen jeho opatrovník, zákonný zástupce atd. Pro poskytnutí informací o zdravotním stavu telefonicky je nutné mít stanovené heslo pro telefonickou komunikaci.
  • Ve všední dny do 15:00 je možné získat informace od fyzioterapeutek a pracovnic kognitivní rehabilitace o vývoji schopností pacienta
  • Další informace o pacientovi Vám sdělí sloužící personál

Vhodné hygienické a osobní potřeby:

  • Menalind krém – vhodné u inkontinentních pacientů
  • Mycí pěna - vhodné u inkontinentních pacientů
  • Vlhčené ubrousky, papírové kapesníčky
  • Sprchový gel, šampon, tělový krém
  • Holící potřeby
  • Hřeben, zubní kartáček, pasta nebo pomůcky v péči o zubní náhradu (nádoba na odkládání zubní náhrady, ústní voda nebo čistící tablety)
  • Ručníky, žínky (možno jednorázové), župan popřípadě vlastní pyžamo/noční košile (nutno zajistit pravidelnou výměnu)
  • Ponožky (nutno zajistit pravidelnou výměnu), boty s páskou přes patu
  • Kompenzační pomůcky (zubní náhrada, brýle, naslouchadlo, chodítko, invalidní vozík apod.)
  • Při využívání vlastní přístrojové techniky je nutné předložit platnou revizní zprávu

Existují dvě možnosti zajištění péče po ukončení pobytu v LDN

  1. Péče v domácím prostředí
    • Péči lze zajistit s pomocí pečovatelské služby či osobní asistence, denní stacionáře
    • Potřebné pomůcky (toaletní křeslo, polohovací lůžko, chodítko…) je možné zapůjčit v půjčovně kompenzačních pomůcek
    • Stravu lze zajistit dovozem obědů přímo domů
    • Ošetřovatelskou péči (převazy, odběry krve, aplikaci inzulínu, rehabilitaci) lze zajistit pomocí domácí zdravotní péče – předepisuje praktický lékař, je hrazena ze zdravotního
    • pojištění
    • Veškeré kontakty na dané služby Vám předají sociální pracovnice
  2. Domov pro seniory
    • Je nutné podat žádost, kterou Vám popřípadě pomohou vyplnit sociální pracovnice
    • Žadatel ji musí potvrdit svým podpisem
    • Lékař LDN vystaví lékařské vyjádření, které je potřebné k žádosti (452 )
    • Žádost je možné poslat poštou či doručit osobně do daného zařízení – toto je v kompetenci rodiny pacienta
    • Je dobré zvážit podání žádostí do více domovů pro seniory, z důvodu dlouhých čekacích lhůt do těchto zařízení

Dosílka důchodu

Účet

  • Důležité je, aby někdo z blízkých měl dispoziční právo.

Česká pošta

  • Důchod vyplatí jen příjemci, popřípadě opatrovníkovi, zvláštnímu příjemci důchodu nebo manželovi/manželce pacienta
  • Pokud pacient podepíše příkazní smlouvu, může rodina zajistit dosílku důchodu do LDN Rybitví (Činžovních domů 140)
  • Je nutné, aby rodina každý měsíc kontaktovala Českou poštu a potvrdila opětovnou dosílku důchodu do LDN
  • Výplatu důchodu je třeba předem nahlásit sociálním pracovnicím (telefon: +420 466 680 126, +420 774 909 078)
  • Pokladní dny jsou v úterý a ve čtvrtek od 12:30-15:00
  • Výplata důchodu je uskutečněna na základě podpisu pacienta/příjemce důchodu
  • Pokud pacient/příjemce důchodu není schopen podpisu, nelze s ním uzavřít příkazní smlouvu. V tomto případě je vhodné obrátit se na městský či obecní úřad, který ustanoví zvláštního příjemce důchodu. Vzorový formulář k ustanovení zvláštního příjemce důchodu Vám předají zdravotně sociální pracovnice LDN Rybitví.
  • Vedoucí oddělení sociální péče Magistrátu města Pardubic - řeší ustanovení zvláštního příjemce důchodu, telefonický kontakt: +420 466 859 627

Opatrovnictví

  • Kdy začít opatrovnictví řešit? V případě, kdy pacient není schopen z důvodu trvalého omezení či ztráty svých schopností samostatně řešit své právní záležitosti (jedná se o přijímání finančních prostředků, rozhodování v osobních  či majetkových záležitostech)
  • Opatrovnictví je jednou z forem zastoupení, kdy je soudem opatrovanci jmenován opatrovník, aby hájil jeho zájmy
  • Soud může omezit svéprávnost člověka pouze v rozsahu, v jakém člověk není schopen právně jednat (např. soud omezí způsobilost člověka právně jednat v souvislosti s prodejem nemovitých věcí, v souvislosti s nakládáním s určitým finančním obnosem)
  • Aby bylo možné zahájit řízení o omezení svéprávnosti, musí soud obdržet návrh na omezení svéprávnosti
  • Návrh se podává na okresní soud dle místa trvalého bydliště. K podání návrhu je vhodné přiložit lékařskou zprávu, ve které je popsán zdravotní stav posuzované osoby.
  • Kontakt na okresní soud v Pardubicích: Na Třísle 118, 530 95 Pardubice, tel: +420 466 750 111

Detenční zařízení

  • Detenční řízení se týká všech osob, které se dostaly do zdravotnického zařízení bez souhlasu (např. pacient nebyl schopen dát souhlas s hospitalizací pro svůj aktuální zdravotní stav)
  • Zdravotnické zařízení je povinno do 24 hodin nahlásit soudu přijetí pacienta bez souhlasu s hospitalizací a tím je zahájeno tzv. detenční řízení
  • Soud do sedmi dnů od začátku hospitalizace rozhodne, zda je hospitalizace v souladu se zákonem nebo zda má být osoba propuštěna
  • Soud ustanoví opatrovníka, který má za úkol zastupovat pacienta jen v tomto řízení (tzn. nemůže za klienta vyřizovat žádné další věci –např. řešit bytové problémy, sociální dávky apod.)

Příspěvek na péči

  • Pokud pacient pobírá příspěvek na péči či má podanou žádost o tuto dávku je nutné, aby rodina do osmí dnů ohlásila hospitalizaci na příslušném úřadu práce
  • Formulář žádosti o příspěvek na péči je k dispozici u zdravotně sociálních pracovnic, které poskytnou potřebné informace k vyřízení této dávky, popřípadě pomohou s vyplněním dané žádosti
  • Žádost o příspěvek na péči je možné podat již v začátku hospitalizace, nebo po uplynutí 60 dnů strávených na lůžkách následné péče. V obou případech je nutné po uplynutí již zmíněné doby doručit na příslušný úřad práce potvrzení hospitalizace, které vystaví zdravotně sociální pracovnice